Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har idag ca 7 400 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 325 finns i våra fem trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av ca 65 medarbetare inom många olika yrkeskategorier.
Information om det mesta du behöver veta finns på vår hemsida På vår hemsida hittar du information om det mesta som rör Lulebo och ditt boende. När du loggar in på ”Mina sidor” hittar du information som rör just dig och din lägenhet, tvättstuga eller bilplats. Här finns också ett formulär för felanmälan som gör det möjligt för dig att när som helst på dygnet anmäla ett fel i din lägenhet samt att följa ditt ärende.
Information om planerade eller pågående driftstörningar publiceras på vår hemsida. I vissa fall sätter vi också upp information i berörda fastigheter och vid behov kontaktar vi dessutom berörda hyresgäster via SMS för att informera om störningen.
Missa inga nyheter från Lulebo Använd ”Mina sidor” för att hålla dina kontaktuppgifter aktuella. När vi har din aktuella e-postadress och ditt mobilnummer kan vi alltid nå dig med viktig information via e-post och/eller SMS. Om du dessutom följer oss på Facebook och i Lulebo-appen så missar du inga nyheter från Lulebo!
Du är alltid välkommen att höra av dig till oss! Här hittar du information om vår serviceorganisation och kontaktuppgifter som kan vara bra att ha när du har funderingar över något eller om något inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i andra tillhörande lokaler.
- Kontakta Felanmälan när något gått sönder eller inte fungerar som det ska. Om du ringer utanför telefontid får du information om hur du når jouren.
- Kontakta vårt Kundcenter om du har frågor gällande lägenhetskön, kontrakt, nycklar, parkeringsplatser m m.
- Support för Lulebos internettjänst lämnas av Bredband2.
- Din bovärd svarar på frågor om din lägenhet och fastighet samt om ditt bostadsområde. Kontakta också din bovärd vid frågor om HLU (Hyresgäststyrt LägenhetsUnderhåll) samt för att boka besiktning av din lägenhet när du ska flytta ut.
- Om du har frågor kring de dagliga aktiviteterna på våra trygghetsboenden är du välkommen att höra av dig till våra trivselvärdar.
- Om du upplever att du blir störd av dina grannar eller om du har ekonomiska bekymmer som du behöver hjälp med att lösa är du välkommen att höra av dig till våra hyresjurister.
- Vid störningar utanför kontorstid kan du ringa vår störningsjour.
- Ekonomiavdelningen hjälper dig när du har frågor som rör fakturor, betalning, autogiro och e-faktura.
Via vår växel når du alla medarbetare i Lulebo: 0920-23 67 00, mån-fre 7-16 (sommartid 1/5-31/8: kl 7-15).
|
Vi hjälper dig!
Felanmälan 0920-23 67 40, mån-fre kl 7-16 (1/5-31/8 kl 7-15), jour svarar övrig tid.
Kundmottagningen 0920-23 67 30, mån-fre kl 9-12 kundcenter@lulebo.se
Boka tid för ett personligt besök För ett effektivt och personligt besök föreslår vi att du ringer eller mejlar oss och bokar tid för ditt besök.
Lägenhetsförmedlingen 0920-23 67 20, mån-fre kl 9-12 lagenhetsformedling@lulebo.se
Lulebo svarar! Besök vårt kundforum för att läsa befintliga frågor och svar eller ställa din egen fråga.
Internetsupport 0920-52 00 70, mån-fre kl 9-18, helger kl 10-14 helpdesk@bredband2.se
Din bovärd Klicka här för kontaktuppgifter
Trivselvärdar Kontakta trivselvärdarna vid frågor om dagliga aktiviteter på våra trygghetsboenden. Klicka här för kontaktuppgifter
Hyresjurister (störning under kontorstid) 0920-23 67 00
Störningsjouren (efter kontorstid) 0920-22 12 00
Ekonomiavdelningen 0920-23 67 00, mån-fre kl 8-16 (1/5-31/8 kl 8-15)
Kontakta oss
Lulebos växel 0920-23 67 00, mån-fre kl 7-16 (1/5-31/8 kl 7-15)
|
|